Acreditare Erasmus+

COLȚURI ERASMUS

Acreditare Erasmus+

2023-2024

ȘCOALA INCLUZIVĂ – materiale realizate de elevi

https://www.canva.com/design/DAGLX2aYPGo/vTZWbsrnMmJxkhqZuHoHgw/edit?utm_content=DAGLX2aYPGo&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

POSTERE DIGITALE – VIDEOCLIP

ȘCOALA DE VARĂ INCLUZIVĂ

În perioada 1-5 iulie 2024 s-a desfășurat ,,Școala de vară incluzivă”. Activitățile au făcut parte din agenda proiectului de Acreditare Erasmus+, care este implementat în Școala Gimnazială ,,Vasile Cîrlova” în anul școlar 2023-2024.

Activitățile au avut ca obiectiv principal promovarea relaționării între toți copiii indiferent de diferențele dintre ei. Conștientizarea diversității, toleranța, răbdarea, empatia, prietenia și acceptarea sunt elemente esențiale în crearea unui mediu educațional incluziv.

Activitățile au fost realizate în colaborare cu Centrul pentru copii cu Sindrom Down Sfânta Maria din Târgoviște, Complexul Muzeal Curtea Domnească, Centrele Help Autism Mălin și Casa Soarelui din București, Biblioteca Națională și American Corner din București.

Toți pentru unul, unul pentru toți

În data de 3.07.2024 s-a desfășurat activitatea cu titlul  ,,Toți pentru unul, unul pentru toți” inclusă în agenda ,,Școlii de vară incluzive”.

Activitatea a făcut parte din agenda proiectului de Acreditare ERASMUS+ derulat de Școala Gimnazială ,,Vasile Cîrlova” în anul școlar 2023-2024 și a avut ca scop principal să ofere șanse egale tuturor copiilor, indiferent de nevoile lor. Diversitatea și acceptarea sunt fundamentale pentru a crea un mediu educațional echitabil și benefic pentru toți copiii.

Obiectivele acestei activități au fost:

-promovarea comunicării şi relaţionării între copii din medii familiale şi şcolare diferite

-cultivarea respectului, toleranţei şi cooperǎrii

-facilitarea și încurajarea integrării sociale a elevilor cu nevoi speciale

-consolidarea abilităților socio-emoționale ale elevilor, precum empatia, respectul, recunoștința, toleranța și compasiunea.

Indiferent de cultură, etnie, religie sau deficiențe, școala ar trebui să devină locul în care toți elevii se simt în siguranță, se simt respectați și ascultați. 

Jocuri şi concursuri sportive

În data de 11.06. 2024 s-a desfăşurat activitatea cu tema ,,Jocuri şi concursuri sportive“, la care au participat elevii claselor I A şi B de la Școala Gimnazialǎ  ,,Vasile Cîrlova” din Târgoviște şi elevii echipei de fotbal a Şcolii Gimnaziale Specială, Târgoviște.

Activitatea facute parte din  agenda proiectului de Acreditare ERASMUS + ,,Școala incluzivă”, derulat de Școala Gimnazială „Vasile Cîrlova” si a avut ca obiective: cultivarea unor relații bazate pe respect, egalitate și prietenie între elevii cu nevoi speciale şi ceilalţi elevi implicaţi în activitate, integrarea socială și creșterea sentimentului de apartenenţă la  comunitate (pentru elevii cu nevoi speciale), încurajarea toleranței, nediscriminării și a solidarităţii cu semenii (pentru elevii din învăţământul de masă).

S-au format doua grupe: grupa băietilor –  jocuri de fotbal și grupa fetelor – concursuri de deplasare printre jaloane.

Activitate  a decurs într-o  atmosferă caldă , de prietenie, demonstrând atât, dorinţa elevilor cu nevoi speciale de a fi integraţi în diferite acţiuni ale comunităţi , cât şi sentimentul de solidaritate al elevilor Școlii Gimnaziale „Vasile Cîrlova”.

La carnaval

În cadrul programului de activităţi derulate în vederea implementării informaţiilor obţinute în urma participării la  cursul de formare Erasmus+ ,, Educația incluzivă” din Praga, Republica Cehă,  în data de 31.05.2024, a fost desfăşurată   activitatea cu titlul ,,La carnaval”.

Au participat elevii clasei pregatitoare D de la Școala Gimnazialǎ  ,,Vasile Cîrlova” din Târgoviște şi beneficiarii Centrului de Zi pentru Copiii cu Autism şi Sindrom Down ,,Sfanta Maria” din Târgovişte.

Activitatea a avut o dublă semnificaţie: sărbătoarirea  Zilei de 1 Iunie şi petrecerea unui timp de calitate împreună de către copiii din ambele instituţii, în vederea comunicării, relaţionării şi cooperǎrii, având ca scop încurajarea integrării sociale a elevilor cu nevoi speciale.

Costumați de carnaval, elevii clasei pregatitoare D au pregătit un scurt programa muzical pentru colegii lor din instituția parteneră. Copiii au cântat, au dansat şi s-au jucat împreună atmosfera fiind de bucurie şi de încântare.

Activitatea s-a finalizat cu succes, moment sarbatorit cu pizza si cu dulciuri, oferite de copiii şcolii integratoare.

Metode şi tehnici integrative de grup

În vederea implementării activităților proiectului de Acreditare Erasmus+ desfășurate la cursul de formare Erasmus+ ,,Educația incluzivă” din Praga, Republica Cehă, a fost susținut workshopul ,,Metode şi tehnici integrative de grup” în cadrul Cercului Pedagogic – Învăţământ special şi special integrat, .

Activitatea organizată pe grupe, a avut un caracter practic-aplicativ şi a urmărit obiective ce vizeză cooperarea în grup, comunicarea eficientă între participanţi, stimularea potenţialului artistic şi creativ.

Zâmbete de copii

Elevii școlii noastre au demonstrat încă o dată faptul că sunt niște copii cu inimi mari, că sunt toleranți și incluzivi cu cei din jurul lor, că îi înțeleg pe cei cu situații financiare precare, că nu contează din ce mediu social provin, că este normal să ne ajutăm semenii și să fim alături de ei. Astfel, au reușit să aducă multă bucurie și zâmbete pe chipurile colegilor lor de la Școala Gimnazială nr.3 din Doicești.

Felicitări de Paşte

În cadrul protocolului de colaborare dintre Școala Gimnazială „Vasile Cîrlova” şi Școala Specialǎ, Târgoviște, încheiat în vederea implementării proiectului de Acreditare Erasmus+ (curs de formare, Cehia, Praga) a fost desfăşurată activitatea ,,Felicitări de Paşte”, la care au participat elevi din cele doua școli partenere.

Scopul urmărit a fost sprijinirea procesului de incluziune socială a elevilor cu nevoi speciale prin  promovarea comunicării şi  relaţionării între copii din medii familiale şi şcolare diferite, cultivarea respectului, toleranţei şi cooperǎrii, facilitarea şi încurajarea integrării sociale a elevilor cu nevoi speciale.

La finalul activitaţii elevii cu nevoi speciale au susţinut un scurt program muzical, iar elevii de la Școala Gimnazială „Vasile Cîrlova” le-au oferit daruri.

PROIECT-DE-ACTIVITATE-FELICITARI-DE-PASTE

GÂNDIM ȘI ACȚIONĂM VERDE

Trăim într-o lume care se îngrijorează tot mai mult de modificările distructive pe care omul le aduce mediului, ce amenință viitorul populației globului. Este necesară o exploatare echilibrată a mediului înconjurător. Pentru a acționa în acest sens, omul trebuie să devină conștient de impactul său asupra mediului încă din copilărie. Astfel, prin activitatea incluzivă ,,Gândim și acționăm verde”, implementată grație participării la cursul de formare ,,Educația incluzivă” din Praga, Cehia, elevii au dezvoltat atitudini corecte față de mediul înconjurător și față de cei din jurul lor.

Copiii au înțeles că pot fi ambasadori ai protecției mediului atunci când împărtășesc cunoștințele și experiențele dobândite în cadrul activității cu cei din jur și contribuie astfel la educarea și sensibilizarea membrilor comunității locale, creând un lanț de schimbare și influență pozitivă.

Învațarea bazată pe proiect

Școala modernă se bazează pe metode ce presupun participarea interactivă, socială, pe experimentare de situații în care se poate observa realitatea, dar și pe posibilitatea de a valorifica cele învățate în viața de zi cu zi.

Activitatea denumita ,,Cum am putea salva oceanele?” a fost implementată în urma informațiilor obținute ca urmare a participării la cursul de formare Erasmus+ ,, Educația incluzivă” din Praga, Republica Cehă și a presupus integrarea elevilor cu CES  în activități de grup, alături de elevi din alte clase. Obiectivele acestei activități sunt:dezvoltarea unor comportamente de cooperare în grup, consolidarea unei comunicări eficiente între participanți cat și construirea unei imagini de sine pozitivă pentru elevii cu C.E.S.

Curs de formare, 18.03- 22.03.2024 – Paraga , Republica Cehă

https://www.canva.com/design/DAGBqt4ttLE/jfCnKiJIxr9YRYGFH3oiVg/edit?utm_content=DAGBqt4ttLE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Mobilitate de grup pentru elevi, Salonic, Gecia, 4-7 martie 2024

Activități incluzive (diseminări/prezentări/workshopuri) susținute de elevii care au participat la mobilitatea de grup din Salonic, Grecia (04.03-07.03. 2024)

Activități incluzive (diseminări/prezentări/workshopuri) susținute de elevii care au participat la mobilitatea de grup din Poggiardo, Italia (19.02-23.02. 2024)

mobilitate-Grecia-Salonic

Activități incluzive (diseminări/prezentări/workshopuri) susținute de elevii care au participat la mobilitatea de grup din Istanbul, Turcia (19.02-23.02. 2024)

Grupa 1 (clasa a VII-a)

https://www.canva.com/design/DAGBGUPfKcA/yIVB6tS1MkVeNrjw4L52kQ/edit?utm_content=DAGBGUPfKcA&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

https://wordwall.net/resource/71341355

Grupa 2 -clasa a VIII-a

https://www.canva.com/design/DAGBEThpb6I/bz9PMMU0NBaNIP8pbn0rTA/edit?utm_content=DAGBEThpb6I&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

https://wordwall.net/ro/resource/71211982

https://wordwall.net/ro/resource/71214524

https://wordwall.net/play/70967/074/534

Activități incluzive (diseminări/prezentări/workshopuri) susținute de elevii care au participat la mobilitatea de grup din Poggiardo, Italia (19.02-23.02. 2024)

Grupa 1

Grupa 2

Don’t put people in boxes!

Activitate ralizată pe parcursul orelor de limba engleză. Elevii au conștientizat faptul că este adevărat că nu toți cei cu care ajungem să interacționăm împart același sistem de valori ca al nostru, dar despre aest lucru este vorba atunci când vorbim despre umanitate: vorbim despre diversitate, despre incluziune, flexibilitate, susținere, echilibru, compasiune, toleranță, acceptare etc. A pune etichetă ,,pătează” ceea ce este în fața noastră și mai mult decât atât, rănește. Așadar, a privi mai mult către sine și către nevoile noastre ne poate oferi răspunsuri pe care de fapt încercăm să le proiectăm asupra celorlalți. Este important să ne cunoaște pe noi înșine, să ne recunoaștem vulnerabilitățile și să le transformăm în oportunități de dezvoltare și evoluție.

Etichetele ,,nu vorbesc” despre cei care le poartă, ci despre cei care le aplică! 

https://www.youtube.com/watch?v=zRwt25M5nGw&ab_channel=NewHopeChurch

How inclusive are you? (questionnaire)

Acitivitate de conștientizare a gradului de incluziune al fiecărui elev prin aplicarea unui chestionar în limba engleză.

Inclusion-Questionnaire

We are all different and that’s awesome!

Activitate desfîșurată pe parcursul orei de limba engleză. Obiectivele acestei activități au fost conștientizarea faptului că oamenii sunt diferiți și acceptarea acestora așa cum sunt. Oamenii pot avea preferinţe, valori, principii, preocupari, aspect fizic asemănătoare, dar în acelaşi timp, pot avea şi preferinţe, dorinţe, caracteristici, particularităţi, interese, idealuri, valori, personalități diferite.  

https://www.youtube.com/watch?v=sQuM5e0QGLg&ab_channel=TEDxTalks

Mobilitate de grup pentru elevi, Italia, Poggiardo – 19.02 – 23.02.2024

Mobilitate_Italia_19-23_febr

https://www.canva.com/design/DAF-43Id3zY/Hcns9nYjuTbZbc62xJ0StA/edit?utm_content=DAF-43Id3zY&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Mobilitate de grup pentru elevi, Turcia, Istanbul – 19.02- 23.02.2024

  • Școala Gimnazialǎ „Vasile Cîrlova”  din Târgoviște implementează în perioada 2023-2024 proiectul de Acreditare ,,Școala incluzivă”, proiect care face parte din programul Erasmus+.
  • În perioada 19.02-23.02.2024 a avut loc prima mobilitate dedicată elevilor Școlii  Gimnaziale „Vasile Cîrlova”
  • 8 elevi și 2 cadre didactice însoțitoare au participat la activitățile proiectului desfășurate în instituția parteneră, CND SCHOOLS” din Istanbul, Turcia.

https://www.canva.com/design/DAF-t2iga_M/iNyHnGoVca9la3k1or2SIg/edit?utm_content=DAF-t2iga_M&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Materiale realizate de elevi pe parcursul activităților desfășurate în Istanbul (postere și sloganuri digitale)

Oameni cu suflet mare

Magia Crăciunului pentru toți copiii – activitate realizată în parteneriat cu Școala Specială din Târgoviște

Ziua Toleranței

Tolerant or not?

rezultate-selectie-2023

TABEL-ELEVI-INSCRISI-PENTRU-SELECTIA-ACREDITARII-ERAMUS-2023-2024

PROGRAMAREA-ELEVILOR-PENTRU-INTERVIUL-IN-LIMBA-ENGLEZA-ACREDITARE-ERASMUS

Procedura-Acreditare-Erasmus056

Acreditare Erasmus+

2022-2023

GHID APLICAȚII UTILE ÎN EDUCAȚIE – ELEVI

GHID APLICAȚII UTILE ÎN PROCESUL DIDACTIC – PROFESORI

Activități digitale – ciclul primar (învățător Nedelcu Alice)

fisa_activitate_programare-1

Realizarea unei cărți digitale cu ajutorul aplicației StoryJumper – activitatea le-a oferit ocazia elevilor din clasa I B de a scrie propoziții scurte și de a insera imagini potrivite.

Utilizarea metodei ,,Flipped Learning” a reprezentat o abordare modernă a procesului educațional. Elevii au fost îndrumați spre vizionarea unei filmuleț interactiv (hppts://www.youtube.com/watch?v=gOonCCjwWhw) în mediul familial, iar a doua zi s-au desfășurat activități pe baza informațiilor descoperite de aceștia.

Activități digitale – ciclul primar (învățător Busuioc Ionela)

Religia și noile tehnologii

Kahoot-PDF

Link Khoot:

https://create.kahoot.it/share/crearea-lumii-vazute-si-nevazute/6509c7e8-0183-457b-8a90-4260d0458b75

PDF Embedder requires a url attribute

Activități digitale – Școala Altfel

activitate-digitala-Scoala-Altfel

Activități digitale – Holocaust

Istorie – activitate digitală folosind aplicația Learningapps – Geto-dacii

Consiliere și orientare – activități bazate pe utilizarea noilor tehnologii

Limba engleză – utilizarea platformei Google Classroom în activitățile didactice

Limba engleză – jocuri educative on-line

Limba engleză – evaluare proiecte digitale

Limba engleză – evaluare folosind aplicația Quizizz

Matematică – activități realizate cu ajutorul aplicațiilor digitale Kahoot și Learningapps.org

Educație fizică și sport – aplicații digitale

Educație fizica și sport – aplicații digitale utilizate: Learningapps, Canva și Educaplay

Educație fizică și sport – activități digitale (Learningapps, Canva și Capcut)

Activități digitale (diseminări/prezentări/workshopuri)-elevi participanți la mobilitățile de grup

Mobilitate elevi – Mersin, Turcia

CURS DE FORMARE-MERSIN, TURCIA (FLUXUL II)

În perioanda 24-28 aprilie 2023, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Vasile Cîrlova” au participat la cursul de formare Digital Competences-Design Thinking, derulat în Mersin, Turcia.

Școala de vară digitală

Digitalizarea reprezintă un nou mod de a colabora, de a crea și de a ne manifesta. În acest context, Școala Gimnazială ,,Vasile Cîrlova” din Târgoviște a implementat în perioada 03.07.2023- 07.07.2023 Proiectul Educațional ,,Școala de vară digitală”, proiect realizat în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița, Advanced Technology Systems și cu elevi voluntari de la Colegiul Național ,,Constantin Carabella” și Colegiul Național ,,Ienăchiță Văcărescu”.

            Scopul acestui proiect a fost valorificarea resurselor digitale dobândite de cadrele didactice în urma mobilităților derulate în cadrul Proiectului de Acreditare Erasmus +.    

 ,,Provocările digitalizării în educație” și diseminarea acestora în rândul elevilor școlii prin intermediul unor activități atractive.Programul de activități a cuprins o serie de ateliere educative, cu caracter practic și interactive, activități de exersare a diferitelor instrumente digitale Web 2.0.

            Felicitări tuturor celor implicați!

Mobilitate Mersin, Turcia

În perioada 10.04-14.04.2023 patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Vasile Cîrlova” au participat la cursul de formare Digital Competences, derulat în Mersin, Turcia. Instituția care a organizat cursul se numește MERSIN IL MILLI EGITIM MUDURLUGU.

Mobilitate Budapesta, Ungaria

În perioada 20.03-24.03.2023 a avut loc a doua mobilitate dedicată elevilor școlii. 9 elevi și 2 cadre didactice însoțitoare au participat la activitățile proiectului desfășurate în instituția parteneră, Mátrix Általános Iskola din Budapesta, Ungaria.

Mobilitate Salonic, Grecia

În perioada 13.03-17.03.2023 a avut loc prima activitate de job shadowing a proiectului „Provocările digitalizării în educație”. Două cadre didactice au participat la activitățile proiectului desfășurate în instituția parteneră, 101st Primary School of Thessaloniki School din Salonic, Grecia.

Mobilitate Valencia

În perioada 13-17 februarie 2023, 9 elevi și 2 cadre didactice de la Școala Gimnazială ,,Vasile Cîrlova” din Târgoviște, au participat la activitățile proiectului de Acreditare Erasmus+ (2022-1-RO01-KA121-SCH-000054522) , ,,Provocările digitalizarii în educație”, desfășurate în Valencia, Spania. Proiectul se desfășoară cu sprijinul financiar al Uniunii Europene.

ANUNȚURI

Rezultatele FINALE ale selecției elevilor la programul de mobilitate ERASMUS+

REZULTATE-FINALE-ERASMU126

Rezultatele selecției cadrelor didactice la programul de mobilitate ERASMUS+

Procedura de selecție la programul de mobilitate –  Acreditare ERASMUS+

Procedura_selectie_Erasmus_KA1

Anunțuri selecție cadre didactice și elevi – mobilități – anul II de implementare – Acreditare Erasmus

Acreditare Erasmus+

2021-2022

Mobilitate Dublin

În perioada 18-23 aprilie 2022, 5 cadre didactice de la Școala Gimnazială ,,Vasile Cîrlova” din Târgoviște, au participat la activitățile proiectului de Acreditare Erasmus+ (2022-1-RO01-KA121-SCH-000054522) , ,,Provocările digitalizarii în educație”, desfășurate în Dublin, Irlanda. Proiectul se desfășoară cu sprijinul financiar al Uniunii Europene.

Activități digitale

Proiect-matematica-functii-trig-eric-david-matei

crearea-unui-kahoot

CLR-COMPETENTE-DIGITALE-PROIECT-DIDACTIC

CLR-2-COMPETENTE-DIGITALE-PROIECT-DIDACTIC

MEM-COMPETENTE-DIGITALE-PROIECT-DIDACTIC

proiect-lectie-CLR-cursuri-formare-Dublin-Irlanda